بختیاری


بختیاری

معرفی سرزمین بختیاری


همایش فرهنگی قوم بختیاری در نجف آباد برگزارشد

هفتمین همایش فرهنگی هنری قوم بختیاری همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) و هفته دفاع مقدس با حضور ده‌ها تن از نویسندگان، هنرمندان، شعرا و شخصیت‌های برجستهٔ سیاسی از جمله دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و خیل عظیم مردم در نجف آباد اصفهان برگزار شد.

به گزرش آژانس خبری بختیاری (ایبنانیوز)، در ابتدای همایش و پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، دبیر همایش آقای اقبال صالحی هدف از برگزاری این همایش را همبستگی اقوام ایرانی اعلام نمود و در ادامهٔ سخنان خود یادآور شد که رسالت ما یک روز دفاع از مرز‌ها بود و امروز پیشرفت در عرصه‌های علمی، فرهنگی و هنری است.

پس از آن شاعر گرانقدر استاد عبدالعلی خسروی با خواندن اشعاری از حماسهٔ بزرگ شیرعلی مردان خان علیه حکومت پهلوی یاد کرد.

سخنان حجت الاسلام علی نظر ممبینی نیز نشاط تازه‌ای به جو حاکم بر سالن داد. وی لزوم توجه به فرهنگ‌های بومی و فعالیت سازمانهای مردم نهاد را از سیاست‌های کلان حکومت یاد کرد و خواستار حمایت ویژهٔ دولت از این گروه‌ها و نهاد‌ها شد.

حجت الاسلام ممبینی در ادامه به این نکته که «دیروز فرزندان ایران زمین سپاهیان کوروش بودند» و ذکر ابعادی از «عملیات نظامی فتح قندهار و دلیری سرداران بختیاری در ادوار مختلف تاریخ ایران»، گفت: فرزندان‌‌ همان سرداران در جنگ هشت ساله با دفاع از ایران زمین دوباره میهن پرستی و دینداری خود را ثابت نمودند.

ممبینی در پایان سخنان خود حمایت از جوانان و نخبگان بختیاری را خواستار شد.

پس از آن داراب رئیسی پشت تریبون رفت و درباره ماهنامه فرهنگی کهرنگ سخن گفت.

وی گفت: فعالیت فرهنگی در قوم بختیاری فاقد هرگونه حمایت مادی و معنوی دولت است و همیشه از منابع مالی شخصی جهت انتشار ماهنامه استفاده کرده‌ایم و هیچ‌گاه فرهنگ فروشی نکرده‌ایم.

رئیسی با بیان یکی از دغدغه‌های اصلی خود از همهٔ نویسندگان بختیاری تقاضا کرد تا در رویکرد خود تجدید نظر نمایند و اینکه نوشتن از گذشته کافی نیست و ما باید از اکنون و وضعیت حال بیشتر بنویسیم.

این شاعر بختیاری در پایان یادآور شد: باید به کودکانمان بیاموزیم که در راه ایران زمین هزاران شهید تقدیم نمودیم و آن‌ها بیشتر با آن از جان گذشتگان آشنا شوند.

سخنرانی دکتر رضایی با یک جمله به زبان بختیاری آغاز شد. اوین جمله فرمانده هشت سال دفاع مقدس که «خوشحال هستم از اینکه در کنار گویل (برادران) و ددویل (خواهران) خودم هستم»، با تشویق شدید حضار همراه شد و با ابراز شادمانی پر شور حاضران در سالن همراه شد.

سردار رضایی با اشاره به جنگ تحمیلی، به همبستگی اقوام ایرانی در جهت شکست دشمن و بیرون راندن از خاک ایران اسلامی اشاره کرد و با یادآوری پیوند عمیق بین ایران و اسلام، گفت: دلاوری و سلحشوری فرماندهان و رزمندگان بختیاری در دفاع مقدس برگ دیگری از افتخارآفرینی این مردم برای ایران و اسلام بود که با جانفشانی‌های خود یاد سرداران و شهدای بختیاری در ادوار گذشته را زنده کردند.

محسن رضایی از کلیهٔ بختیاری‌ها خواست که دست در دست یکدیگر برای پیشرفت و آبادانی ایران زمین تلاش نمایند. وی همچنین به پیوند چند صد ساله مردم اصفهان با بختیاری‌ها در مبارزات ملی و سرزمینی اشاره کرد و ضمن توصیه همه اقشار جامعه به اتحاد و برابری برای پیشرفت ایران اسلامی، خواستار رسیدگی بیشتر مسئولین شهری خطهٔ شهید پرور و قهرمان یزدانشهر نجف آباد برای فقرزدایی و مشکلات مردم در حاشیهٔ شهرهای شهرستان نجف آباد شدند



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: - | تاريخ: سه شنبه 12 مهر 1390برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |